Resultaat van ding 22 is het volgende;
Ik heb het stuk van Karolien Selhorst gelezen. Het spreekt mij ook aan en het lijkt mij ook zinvol. Zinvol in die zin, om er met onze bieb ook iets meer mee te gaan doen.
Zoals zij het bijvoorbeeld heeft over een "Question Manager". Is dat een nieuwe functie of de opvolger mr. Aladin?
Het delen van kennis over romanadvies, met behulp van een wiki is klantvriendelijk. Dat hiermee themalijsten voor klanten komen is positief.
Leesgroepen zullen het wiel niet meer hoeven uit te vinden. Ze kunnen elkaar sneller veel meer kennis en ondersteuning geven bij het vinden van leesmateriaal.
Het interactieve communicatie-aspect met de klant is voor de bieb heel belangrijk. Veel klanten zitten al op het internet en via web 2.0 zijn er voldoende mogelijkheden om de klant te triggeren en te verleiden om weer eens een boek te lezen.
Web 2.0 geeft ons de tools om interactief te comminiceren met de klant en geeft ons de kans om nog beter te luisteren/lezen wat een klant bezighoudt.
Het takenpakket, van ons als gastvrouw/heer, zal er wel door gaan veranderen. Maar als we daar op tijd mee gaan starten, om er verandering in te gaan brengen, dan moet het wel lukken.
Kan ook weer een leuke nieuwe uitdaging zijn, voor jou in je werk. We moeten tenslotte niet als "muffig en stoffig" over blijven komen, maar met onze tijd mee gaan.
Het interactieve communiceren via het internet is daar een hele goede stap vor in de toekomst voor.
Kom ik via deze foto toch weer even terug op het borduren.
Als ieder persoon uit een groep een randje borduurt, dan heb je uiteindelijk een leuk geheel met randjes. Samenwerken!
Zo ook in ons werk. Als ieder zijn recensie van een gelezen boek, ergens op kan aanvullen, via een blog bijvoorbeeld, dan heb je uiteindelijk ook een mooie lijst van nog eventueel te lezen boeken. Leuk toch?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten